۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۳۲۹۷۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

شیخ زکزاکی آفریقا را متحول کرد| برخی سیاست مداران ما بنای ظلم ستیزی ندارند

شیخ زکزاکی آفریقا را متحول کرد| برخی سیاست مداران ما بنای ظلم ستیزی ندارند
استاد حوزه با بیان اینکه شیخ زکزاکی آفریقا را متحول کرد، گفت: متاسفانه برخی سیاست مداران ما بنای ظلم ستیزی ندارند و دربرابر ظلم مستکبران به مظلومان سکوت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش «حمایت از شیخ زکزاکی رهبر مظلوم نیجریه» که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: دهکده جهانی و یکپارچه کردن نظامات جهانی مباحثی است که از سال ها پیش شنیده می شود.

وی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار توده های مقاومت در اقصی نقاط جهان را بزرگ ترین مانع در حمله کردن به ایران می داند، ادامه داد: امنیت ایران با پیوند فکری و معنوی میان جوامع اسلامی تضمین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه کشورهای بیگانه برای سلطه یافتن بیشتر در دیگر کشورها سرمایه گذاری فرهنگی می کنند، ادامه داد: مقدمه نجات شیخ زکزاکی باید فراهم شود در غیر این صورت ما ضربه می خوریم و این وعده الهی است. ما نباید نسبت به جهان اسلام و مردم دنیا بی تفاوت باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی سیاست مداران ما بنای ظلم ستیزی ندارند و این را می توان در سکوت دیپلماسی یک ساله آنان در مقابل تظاهرات مردم فرانسه علیه سرمایه داری در این کشور مشاهده کرد، گفت: بر اساس فرمایش امام راحل بی توجهی مسؤولان به صدور انقلاب خیانت به انقلاب است؛ مسؤولان از بیدار سازی ملت ها غفلت نکنند.

وی شیخ زکزاکی را اسوه ای برای آزادی خواهان جهان بیان کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نقطه شروع یک حرکت برای ایجاد حکومت جهانی بود بنابراین عدم پیگیری این مساله از سوی مسؤولان خیانت است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ما شرمنده مجاهدت ها و رنج های شیخ زکزاکی هستیم، ابراز کرد: ایشان در نهایت سختی و بیماری دست از مقاومت و ایستادگی بر نداشت او اگر همین الان در برابر دولت نیجریه کوتاه بیاید وضعش متحول می شود. با سختی اقتصادی و معیشتی که امروز طلاب و روحانیون دارند اما سختی و مجاهدت آنان هرگز به پای مجاهدت های شیخ زکزاکی نمی رسد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه شیخ زکزاکی آفریقا را متحول کرد، گفت: تحول در قاره آفریقا با آن سختی که وجود دارد نیازمند استقامت، معنویت و لطافت است که شیخ زکزاکی با این ویژگی ها توانست در نیجریه تحول ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن می داند اگر شیخ زکزاکی آزادانه فعالیت کند موجب بیداری کل آفریقا می شود بر همین اساس تلاش فراوانی می کند تا مردم آفریقا مسیحی شوند. مسؤولان مظلومیت و مجاهدت شیخ زکزاکی را در جهان فریاد بزنند./813/پ202/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات